„Kręci Cię Wrocław? Kręć Wrocław!” – finał

30. września upłynął termin zgłaszania prac na 6. edycję konkursu „Kręci Cię Wrocław? Kręć Wrocław!”. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego krótkiego filmu o Wrocławiu. W tym roku nadesłano aż 50 filmów, z których ostatecznie do konkursu zakwalifikowanych zostało 46 prac. W tym roku po raz pierwszy przedmiotem konkursu był krótki film o Wrocławiu, a nie film mający promować miasto. Zgodnie z regulaminem prace konkursowe prezentują różne konwencje i techniki wykonania – wśród nich znalazło się aż kilka animacji oraz filmów zawierających elementy animacji komputerowej. Wśród osób biorących udział w konkursie znaleźli się twórcy, którzy uczestniczyli w jego poprzednich edycjach.

Który film wygra? Który zdobędzie uznanie publiczności? Odpowiedzi na te pytania poznamy 20 października o godz. 17.00 w Kinie Nowe Horyzonty przy ul. Kazimierza Wielkiego 19a podczas uroczystej gali finałowej.

Głosowanie publiczności odbędzie się od godz. 12:00 w poniedziałek 7.10 do godz. 12:00 14.10.2013 na stronie glosowanie.krecwroclaw.pl. Każdy może zadecydować, która z filmowych wizji Wrocławia jest mu najbliższa. Spośród osób biorących udział w głosowaniu rozlosowane zostaną atrakcyjne nagrody (wejściówki do Aquaparku, bilety do Kina Nowe Horyzonty, koszulki Kręć Wrocław oraz inne gadżety miejskie).

Dla zwycięzców głosowania internetowego przewidziano dwie nagrody finansowe:
I miejsce 4000 zł – nagroda ufundowana przez PKO Bank Polski S.A.
II miejsce 2500 zł – nagroda ufundowana przez Dolnośląską Szkołę Wyższą.

9 października jury w składzie: przewodnicząca Dorota Ostrowska (p.o. dyrektora Biura Promocji Miasta), Radosław Drabik (dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Nowe Horyzonty), Paweł Przybylski (3 Kroki), Anna Poznańska (Centrum Technologii Audiowizualnych), red. Wiesław Gałązka (Dolnośląska Szkoła Wyższa), prof. n. dr hab. Czesław Chwiszczuk (Akademia Sztuk Pięknych), Hubert Ozimina (ATM Grupa S.A) oraz Paweł Lipka (Action Heroes) przyzna nagrody ufundowane przez Biuro Promocji Miasta:

I miejsce 10 000 zł
II miejsce 7000 zł
III miejsce 5000 zł

Prace zostaną ocenione pod kątem kreatywności i oryginalności prezentacji Wrocławia, wartości artystycznej i warsztatowej oraz sposobu przedstawienia informacji o Wrocławiu i ich wartości merytorycznej.
Zwycięskie filmy mogą zostać wykorzystane jako spoty promujące Wrocław w Polsce i na świecie.