Obrady jury 5. edycji konkursy „Kręci Cię Wrocław? Kręć Wrocław!”

W dniu 22 października odbyły się obrady jury konkursu głównego 5. edycji „Kręci Cię Wrocław? Kręć Wrocław!”. W ich wyniku wyłonieni zostali zwycięzcy, których poznamy w najbliższą niedzielę, 28 października, podczas gali finałowej konkursu, która odbędzie się w Dolnośląskim Centrum Filmowym!

Przypominamy, że w puli nagród aż 22 tysiące złotych, ufundowanych przez Biuro Promocji Urzędu Miejskiego Wrocławia. Laureat piątej edycji, poza nagrodą główną w wysokości 10 tysięcy złotych, będzie miał także okazję odbyć staż przy jednej z produkcji filmowych firmy ATM Grupa S.A. Zwycięski film zobaczą też widzowie trzeciego American Film Festival, startującego już 13 listopada. Przedstawiciele Grupy ATM S.A. – największego niezależnego producenta filmowo-telewizyjnego w Polsce, przyznają także drugi staż. Przypadnie on filmowi, który ich zdaniem zasłuży na to wyróżnienie.

  • I miejsce       10 000 zł
  • II miejsce     7 000 zł
  • III miejsce    5 000 zł

SKŁAD JURY:

Paweł Romaszkan – absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku kulturoznawstwo. Pracował jako szef działu marketingu i reklamy w Telewizji Polskiej we Wrocławiu, kierownik działu organizacji wystaw w Muzeum Narodowym we Wrocławiu i dyrektor ds. marketingu w „Gazecie Wrocławskiej”. Od 10 lat pracownik Urzędu Miejskiego Wrocławia – najpierw jako rzecznik prasowy zarządu, a następnie dyrektor Biura Promocji Miasta.

Piotr Żukowski – absolwent Wyższej Szkoły Dziennikarskiej im. M. Wańkowicza w Warszawie, PWSFTviT w Łodzi, twórca Festiwalu Filmów Optymistycznych, fundator Fundacji „Obrazy Bez Granic”. Koordynator programu wspierania polskiego kina niezależnego „MultimediaOFF”, który jest realizowany przez spółkę Multimedia Polska. Operator filmowy, producent filmowy i telewizyjny. Autor zdjęć do blisko 30 filmów fabularnych i dokumentalnych.

Urszula Śniegowska działa w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Kin Studyjnych CICAE, pracowała jako jurorka CICAE i Europa Cinemas na festiwalach w Cannes, w Wenecji, Locarno, Berlinie. W Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski prowadziła KINO.LAB. Jest współautorką antologii polskiej animacji najnowszej „Akcja animacja”. Publikowała teksty o filmie i kulturze w „Kinie”, „Obiegu”, na Filmweb.pl. Obecnie pełni funkcję dyrektora programowego festiwalu American Film Festival organizowanego przez Stowarzyszenie Nowe Horyzonty.

Radosław Drabik dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Nowe Horyzonty. Specjalista zarządzania, marketingu i komunikacji, producent. Od 15 lat związany z reklamą i filmem.

Wiesław Gałązka – absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego, dziennikarz i publicysta, komentator medialny w zakresie komunikacji społecznej i politycznej, reklamy i public relations, członek Akademii Ekspertów PR. Wieloletni dyrektor kreatywny w agencjach reklamowych, ekspert w zakresie etyki i prawa reklamy, mediów i PR. Wykładowca, autor publikacji. Współtworzył jedno z pierwszych polskich czasopism poświęconych problematyce komunikacji marketingowej „Aida Media – praktyka i teoria reklamy”.

Paweł Przybylski z wykształcenia psycholog społeczny, z pasji autor i współautor filmów, reportaży i programów telewizyjnych, operator kamery, montażysta. Od 1994 roku związany z Telewizją Polską. W latach 2001-2003 współpracownik TVN24 we Wrocławiu, a obecnie współpracownik redakcji publicystyki kulturalnej TVP S.A. we Wrocławiu oraz redaktor naczelny portalu i telewizji internetowej WROekspert.tv. Opiekun amatorskich filmów młodzieżowych realizowanych jako programy prewencyjne. Realizuje szkolenia w Grupie Create Yourself i we własnej firmie producenckiej.

Mariusz Prasał – absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (czyli łódzkiej Filmówki); wieloletni dziennikarz telewizyjny i radiowy; reżyser i autor programów tv, filmów dokumentalnych, reportaży, teledysków; obecnie rzecznik prasowy wrocławskiego Aquaparku.

Grażyna Skarżyńska – od 2008 roku Dyrektor Zarządzający i Partner w agencji reklamowej Albert Lumberjacker. Wcześniej przez 8 lat w Dziale Strategii BBDO Warszawa na stanowiskach Planera, a następnie Dyrektora Działu Strategii. Odpowiedzialna za strategię dla marek: P&G, Bayer, GE Money Bank, Multibank, Wrigley Poland, MARS, Generali. Pierwsze doświadczenia zdobywała po stronie klienta w działach marketingu Pepsico Poland (wchodzące wówczas na polski rynek marki KFC i Pizza Hut) i Kama Foods. Obecnie współtworzy agencję Albert Lumberjacker. Doświadczenia, które zdobyła pracując dla globalnych brandów, teraz może wykorzystać przy tworzeniu silnych polskich marek, w tym marek miast i miejsc w Polsce. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie. Juror w konkursie Young Media Lions oraz Ad Venture (EACA).

Andrzej Baworowski – przedstawiciel firmy Grupa ATM S.A. – największego niezależnego producenta filmowo-telewizyjnego w Polsce, który rocznie produkuje setki godzin programów telewizyjnych oglądanych przez miliony widzów na wszystkich najważniejszych krajowych antenach: TVP 1, TVP 2, Polsatu, TV 4.  ATM zasłynęło z produkcji seriali: „Świat według Kiepskich”, „Ranczo”,  „Ojciec Mateusz”, „Fala zbrodni”, „Ekipa” oraz „Pierwsza miłość”.

Mateusz Adamczyk – przedstawiciel Biura Promocji Miasta, na co dzień odpowiedzialny za działania promocyjne projektów realizowanych przez Biuro Promocji Urzędu Miejskiego Wrocławia, a w szczególności działania związane z przygotowaniem materiałów graficznych oraz spotów promocyjnych.

Aleksander Hojłoprzedstawiciel Biura Promocji Miasta, z wykształcenia inżynier budownictwa, z powołania promotor. Kombatant promocji Wrocławia. Od 21 lat koordynator projektów w Biurze Promocji Miasta. Ojciec założyciel biura promocji.